Most már elmondhatjuk, hogy a koronavírus okozta járványhelyzet szinte mindenkinek kihat az életére és az eddig megszokott rutinunkban, elfoglaltságainkban radikális változtatásokra kényszerített. A Győrfi Pál szónoklatából hírhedtté vált „Maradj otthon!” felszólítás már a komikusan nyomasztó mindennapjaink részévé vált, amint YouTube-on próbáljuk továbblépni az undok és erőszakos hirdetést, hogy folytathassuk az addigi magaskultúra fogyasztásunkat, anyuka sütijét tömve, hajnali három és négy óra között. Mivel ez az attitűd, azaz az interneten eltöltött szabadidő radikálisan megnőtt, ezért a legtöbb, eladásból megélő cég mind az online platformokra terelte termékeit és próbálja becserkészni eddigi és újabb vásárlóit.
A fenti jelenség alól a fast fashion üzletek sem vonják ki magukat, sőt! Az eddig megszokott módon hozzák ki az újabbnál újabb termékeiket, akár heti szinten, valamint a szokásos szezonközi leárazásaikat. Rendkívül kedvező a jelenlegi helyzet számukra, hiszen az unalom mindig is az ő malmukra hajtotta a vizet, már akkor is, amikor csak személyesen mentek el hozzájuk „lötyögni” és „csak nézelődni” a termékek között, hogy aztán megvegyék a 23. ugyan olyan pólót, csak most egy banános hímzéssel.
A mostani helyzetet kihasználva a legtöbb brand oldalán megjelent egy új címke, ami leggyakrabban a „Home wear” azaz az otthoni/szabadidős viseletet takarja. Ezt a jelenséget két oldalról lehet megvizsgálni, egy részről a cégek szempontjából, más részről pedig a vásárlókéból. A ruhamárkák szemszögéből ez egy teljes mértékben várható és racionális lépés volt, hiszen bevételeiknek egy jelentős részétől eshettek el, amit valahogyan kompenzálniuk kell. Az is érhető, hogy miért a szabadidős holmikat protezsálják, hiszen tisztában vannak a jelenlegi elsődleges igényekkel, mert azért azt mindannyian beláthatjuk, hogy nem most lesz a legégetőbb szükségünk egy karmazsin kisestélyire.
A vásárlók szempontja is világos, hiszen nagyon sokan vannak otthon úgy, hogy nem kell mellette dolgozniuk, vagy tanulniuk és éppen ezért a házimunka vagy egyéb hobbik nem töltik ki teljesen az idejüket. Az is teljesen érthető, hogy a vásárlás mindig elősegíti az endorfin termelést és az ez utáni sóvárgást csak fokozza a kialakult bizonytalanság, éppen ezért is fognak többen vásárolni. A boltok akción felüli juttatásairól még csak nem is esett szó, pedig bővelkednek a különböző lehetőségekkel, az ingyenes szállítástól a még további levont százalékokig.